truck  Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 20 ευρώ!

 Άτοκες δόσεις με πιστωτική για αγορές >200€

espaEΤΠΑ

Ηθικά Νικομάχεια (3 τόμοι)

Συγγραφέας: Αριστοτέλης
Κωδικός προϊόντος:
004531
Κανονική Τιμή 42,40 € Ειδική Τιμή 16,96 € (-60%)
percentage background
free delivery ico
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 20 ευρώ για όλη την Ελλάδα!
Η έκπτωση ισχύει μόνο για αγορές online.

Ο δρόμος της ευτυχίας σύμφωνα με τον Αριστοτέλη. 


Τα «Ηθικά Νικομάχεια» είναι από τα σημαντικότερα και πιο θεμελιώδη έργα της δυτικής φιλοσοφίας. Εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη σύγχρονη φιλοσοφική σκέψη και την ηθική θεωρία. 

Κείμενο απαραίτητο για την κατανόηση της ηθικής φιλοσοφίας και της ιστορίας της ηθικής, παράλληλα είναι ένας πολύ πρακτικός οδηγός για την κατάκτηση της ευδαιμονίας για τον σημερινό άνθρωπο. 

Τα Ηθικά Νικομάχεια είναι το σημαντικό και πάντα επίκαιρο έργο ηθικής διδασκαλίας του Αριστοτέλη. Είναι το έργο όπου ο μεγάλος φιλόσοφος θέτει και πραγματεύεται το ερώτημα "ποιο είναι εκείνο που κάνει τον άνθρωπο πραγματικά ευτυχισμένο;"

Τα Ηθικά Νικομάχεια είναι ένα έργο Ηθικής φιλοσοφίας και ηθικής διδασκαλίας. H θεματική του έργου επικεντρώνεται στις έννοιες του «αγαθού και ενάρετου βίου», της ηθικής αρετής, της δικαιοσύνης και της ευδαιμονίας όπως τις έθεσε ο κορυφαίος στοχαστής. 

Στα Ηθικά Νικομάχεια αναπτύσσεται το Αριστοτελικό αξίωμα της μεσότητας, σύμφωνα με το οποίο το σωστό μέτρο βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ακρότητες. Έτσι η ανδρεία ορίζεται αν αποφύγουμε ταυτόχρονα τη δειλία και το θράσος, η σωφροσύνη κατακτάται αν βρούμε το μέσο ανάμεσα στην αναισθησία και την ακολασία, ενώ η γενναιοδωρία είναι η μεσότητα ανάμεσα στη φιλαργυρία και τη σπατάλη. 

Ο ευτυχισμένος βίος
Ο Αριστοτέλης διακηρύσσει πως ο αγαθός και ενάρετος βίος είναι και ευτυχισμένος βίος. «Άκρότατον τῶν πρακτῶν άγαθῶν» ονομάζει την ευδαιμονία, δηλαδή το υψηλότερο από τα αγαθά που οι άνθρωποι πετυχαίνουν με τις πράξεις τους (ατομικός ευδαιμονισμός).
Ο άνθρωπος λοιπόν μπορεί να κατακτήσει την ευδαιμονία μέσω των διανοητικών και ηθικών αρετών. Οι διανοητικές αρετές κατακτούνται μέσω της διδασκαλίας, ενώ οι ηθικές αρετές μέσα από την εξάσκηση και τον εθισμό σε αυτές. Για τον Αριστοτέλη επομένως, η ευδαιμονία είναι μια κατάσταση που μπορούμε όλοι να επιτύχουμε, αφού όλοι είμαστε ικανοί να διδαχτούμε και να εξασκηθούμε.  


Η διαίρεση της ψυχής
Από το πρώτο βιβλίο ο αναγνώστης έρχεται σε γνωριμία με την αντίληψη του Αριστοτέλη για τη διαίρεση της ψυχής. Ο ανθρώπινος οργανισμός λειτουργεί με δύο τρόπους: α) με βάση τη λογική του, β) με τρόπους που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τη λογική.

Η έννοια της δικαιοσύνης
Στα Ηθικά Νικομάχεια, ο Αριστοτέλης επικεντρώνεται στη δικαιοσύνη και τις σχετικές με αυτήν έννοιες. Δεν είναι τυχαίο πως η διάκριση των εξουσιών στα πάσης φύσεως πολιτειακά συστήματα έχει τη βάση της στον Αριστοτέλη και στο εν λόγω σύγγραμμα. Το δίκαιο διακρίνεται σε διανεμητικό, διορθωτικό και δίκαιο της αμοιβαιότητας. Ο Αριστοτέλης διακρίνει επίσης μεταξύ φυσικού και θετικού (ή νομικού) δικαίου, όπου το δεύτερο είναι προϊόν της ανθρώπινης πρωτοβουλίας και εκφράζεται μέσω των νόμων, ενώ το πρώτο είναι άγραφο και αυτονόητο.

Κατά τον Αριστοτέλη, στη μάχη μεταξύ δικαιοσύνης και αδικίας, κεντρική αρετή είναι η επιείκεια, η οποία θα πρέπει να μας καθοδηγεί για να αντιμετωπίσουμε τυχόν αντιφάσεις ή κενά του θετικού δικαίου.


Η σειρά « Ηθικά Νικομάχεια », στην οποία περιλαμβάνονται το αρχαίο κείμενο, νεοελληνική απόδοση και σχολιασμό, αποτελείται από 3 τόμους. Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνει :

 

Είπαν για το βιβλίο

    Σε ένα είδος συναρπαστικής έρευνας προσωπικότητας και συμπεριφοράς, ο Αριστοτέλης αναλύει τι είναι «πολύ λίγο», «υπερβολικά πολύ» και «όσο χρειάζεται ακριβώς» σε σχέση με ένα πλήθος αρετών. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε συμπεριφορά σε καμία από αυτές τις περιοχές άμεσα. Η αλλαγή ωστόσο είναι δυνατή, σε βάθος χρόνου. Η ηθική, λέει ο Αριστοτέλης, είναι αποτέλεσμα της έξης. Χρειάζεται χρόνο, πρακτική, ενθάρρυνση. Έτσι, πιστεύει ο Αριστοτέλης, οι ανήθικοι άνθρωποι θα πρέπει να θεωρούνται άτυχοι περισσότερο παρά κακοί. Αυτό που τους χρειάζεται δεν είναι επίπληξη και τιμωρία, αλλά δάσκαλοι και περισσότερη καθοδήγηση.
    The School of Life, https://www.theschooloflife.com

    Τα Ηθικά Νικομάχεια είναι μια εκλεπτυσμένη ανάλυση των διαφόρων αρετών: της ανδρείας, της εγκράτειας και της σοφίας, μεταξύ άλλων.
    Edward Skidelsky, φιλόσοφος, fivebooks.com

    Για τον Αριστοτέλη, το ερώτημα είναι πώς μπορούμε να ζήσουμε καλά, ώστε να ζήσουμε καλή ζωή, και ανέπτυξε μια πολύ θετική απάντηση: αυτό που μας ξεχωρίζει από τον υπόλοιπο κόσμο είναι ότι διαθέτουμε λογική.
    A.C. Grayling, φιλόσοφος, fivebooks.com

    Οι καιροί είναι ώριμοι για να ανακαλύψουμε ξανά την πρακτική, αισιόδοξη «συνταγή» του Αριστοτέλη για την ευτυχία. Προσφέρει στην ανθρώπινη φυλή που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της τρίτης χιλιετίας έναν μοναδικό συνδυασμό κοσμικής ηθικής που βασίζεται στην αρετή και εμπειρικής επιστήμης, χωρίς καμία από τις δύο να αναζητεί απαντήσεις σε κάποιο ιδανικό ή μεταφυσικό σύστημα πέραν αυτού που οι άνθρωποι μπορούν να αντιληφθούν μέσω των αισθήσεών τους.
    Edith Hall, Department of Classics and Centre for Hellenic Studies at King’s College London https://aeon.co/

Χαρακτηριστικά
  • ISBN (13-ψηφιος)

    978-960-382-196-0

  • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

    Φιλολογική Ομάδα Εκδόσεων ΚΑΚΤΟΣ

  • ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

    12,5x21

  • ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΕΛΙΔΩΝ

    304, 280, 272

  • ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ

    Χαρτόδετο

  • ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

    Ναι

Περισσότερα Λιγότερα
Αριστοτέλης

Ο Αριστοτέλης, γιος του ιατρού Νικόμαχου, γεννήθηκε στα Στάγειρα το 384 π.Χ.

Σε ηλικία δεκαεπτά ετών πήγε στην Αθήνα για να φοιτήσει ως μαθητής του Πλάτωνα στην Πλατωνική Ακαδημία. Παρέμεινε εκεί είκοσι χρόνια, από το 367 έως το 348 π.Χ., οπότε πέθανε ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης εγκατέλειψε την Αθήνα για να εγκατασταθεί στην Άσσο, στις μικρασιατικές ακτές, όπου συνέχισε να διδάσκει.

Το 342 π.Χ. ανέλαβε τη διαπαιδαγώγηση του βασιλόπαιδα Αλέξανδρου, με βασικό παιδευτικό εργαλείο τα ομηρικά έπη. Το 335 π.Χ. ο Αριστοτέλης επέστρεψε στην Αθήνα και ίδρυσε τη δική του φιλοσοφική σχολή, την περίφημη Περιπατητική Σχολή.

Πιστεύεται πως ο Αριστοτέλης έγραψε τα περισσότερα έργα του στη διάρκεια της παραμονής του στην Αθήνα, από το 335 ως το 323 π.Χ. Τα πιο σημαντικά έργα του είναι τα Φυσικά, Μετά τα Φυσικά, Όργανον, Ηθικά Νικομάχεια, Πολιτικά, Περί Ψυχής, Περί Ποιητικής, και άλλα.

Μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου του Μέγα, στην Αθήνα το αντιμακεδονικό αίσθημα αναζωπυρώθηκε. Ο Αριστοτέλης αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πόλη και να βρει καταφύγιο στην Χαλκίδα, στην Εύβοια, όπου και απεβίωσε λίγους μήνες αργότερα.

Πνεύμα καθολικό, ο Αριστοτέλης δημιούργησε μεγάλο σε έκταση και αξία φιλοσοφικό και επιστημονικό έργο. Ασχολήθηκε με μια πληθώρα αντικειμένων, μεταξύ των οποίων φυσική, βιολογία, ζωολογία, μετεωρολογία, γεωλογία, λογική, μεταφυσική, ηθική, αισθητική, ποίηση και θέατρο, ρητορική, πολιτική.

Ο Αριστοτέλης είναι ο θεμελιωτής της λογικής. Η σκέψη του πάνω στον τρόπο που πρέπει να τίθενται τα επιστημονικά ερωτήματα και στη συνέχεια να διερευνώνται επηρέασε βαθιά τη δυτική επιστημονική σκέψη. Η επίδραση του έργου του στη διαμόρφωση της παγκόσμιας σκέψης ήταν για αιώνες, και παραμένει, ισχυρή.